-Svar på fråga-Film

Här kommer en liten fortsättning på det jag skrev om one rein stop för nån dag sedan där jag visar litegrann från marken hur man kan börja.
Sedan hör man lite dåligt ibland. Det jag säger när det börjar blåsa är att jag lägger handen jag håller repet vid manken ungefär. Andra gången ser ni att han är lite mer med på noterna och börjar redan när jag för handen framåt att följa med lite. Sedan när man lärt in det här räcker det kanske med bara en gång.
Blev lite svårt när jag skulle få honom att snurra också eftersom han vet att han ska stå still redan men det är ganska vanligt att dom gör det från början, då gäller det att bara gå med och hålla samma position till hästen hela tiden, när den stannar upp och ger efter för trycket så ger ni eftergift. Ni gör det självklart på båda sidor.

Här har ni länk till inlägget jag skrev om detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0