-Tandläkare och fråga

Igår så var hästtandläkaren, Anna Edblad till oss och kollade igenom Ace och Marulks tänder. Nu kom ja på att ja glömde ta ett kort på Marulk, haha han var så söt när han blev sådär trött och efteråt när hon var klar så började han snarka, han lät ungefär som en ko som råmar några andetag^^ Det var inga stora fel på hans tänder så det var skönt att höra. Han hade ett litet överbett dock och några vassa tänder som hon fixade till litegrann. Inga foderinpackningar hade han heller så det var ju skönt att höra!

Det är så skönt med sånna som verkligen har riktig utbildning inom tänder och använder små och olika verktyg och inte bara kommer med en rasp åsså tjopptjopp typ.


Idag tömkörde jag honom i paddocken en stund. Det gick sådär mest pga. att jag tyckte det var så jobbigt att springa när det blev lite knöligt i snön,haha! Men när jag skötte mig så gick han jättefint och samlade ihop sig och kunde trava i ett långsamt tempo. Vi kunde även göra lite skänkelvikning/sidepass (blev nån blandning) och han var så suktig så!



Jag har föresten märkt att det är fler som läser min blogg nu men lika tomt i kommentarerna för det. Inte för att det spelar nån stor roll egentligen men alla som bloggar eller liknande vet ju att det alltid är lika kul!
Så det jag undrar är väl egentligen vad det är ni vill se och läsa? vad som får er engagerade? Vad är det som fattas? Har även frågat detta förut menmen..

Kommentarer
Postat av: mamsen

Kul att läsa vad mycket kul du hittar på. Duktig flicka ;)

2012-01-18 @ 10:10:48
Postat av: Bea

Det är intressant att läsa din blogg, man blir liksom inspirerad av det ni håller på med. Jag har en fundering, när du först fick hem Marulk, var han het då? I så fall så kanske du har några tips till oss? =) Har en häst som väldigt ofta hetsar upp sig själv över att man springer...

2012-01-18 @ 18:29:17
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0