-Tillbaka

I lördags så var jag i Sundsvall och Birsta hela dagen så hann bara och klappa liten på Marulk på kvällen och fixa åt honom. Hör och häpna så köpte jag faktiskt inget på Hööks! men har ju nyss beställt därifrån så, borde komma snart! Köpte en ny "stalljacka" på Vero Moda och ett par snygga shorts och leggins på Gina Tricot.

Idag så har jag vart i Bjästabacken med familjen. Lånade Linas Snowboard ett tag, ska lära mig innan vintern är slut! Har åkt nån gång förut men det var längesen så nu har jag ont i handlederna och svanskotan,haha!

For sedan till Marulk. Löslongerade honom först i paddocken. Vi har tappat mkt av känslan då vi inte hållt på med det lika intensivt som för några månader sedan så jag vill hitta tillbaka till det! Idag var vi på god väg! Tränade på nedåtsök och att han ska bli lite kvickare på mina signaler igen. Han sökte sig fint neråt i båda varven stundtals! Han går självmant in i galopp i båda varven nu, och det ser jag som ett gott tecken!

Tricktränade honom sedan utanför paddocken. Bugan går bättre och bättre och han gick ner längre än vanligt idag! Spanska skritten gick hyffsat och yoga sitter som en smäck då vi tänat den mer eftersom jag använder den i stretchingen nästan dagligen också:)


Marulk i sitt nya indianhackamore som jag gör och säljer utöver repgrimmor och halsringar nu:) dock så ska jag nog göra en annan färg åt honom;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Indianhackamore? Har jag aldrig hört talas om! :o Inverkar det som ett vanligt hackamore men bara på nosryggen eller? :) Du är galet duktig som kan göra båda såna och repgrimmor, fattar inte hur du lyckas! x)

2012-01-09 @ 19:33:29
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

sv: man skulle nog kunna likna det lite med ett sidepull som har korsat under hakan. De repen som sitter fast i tyglarna är ju i kors under hakan även här och ger då tryck på motsatt sida huvudet kan man väl säga:)

2012-01-09 @ 23:30:07
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0