-Torsdagslektion

Nu har jag bloggat dåligt igen...

men tänkte berätta hur det gick för Marulk och mig på lektionen i torsdags. Kan börja med att säga att det var perfekt att rida dit, oplogad gångväg så man hade kunnat trava hela vägen om jag hade velat, dock så hade dom hunnit ploga när vi red hem igen.

Vi red på volterna och skänkelvikning i trappan. Alltså skänkelvikning till kvartslinjen, rakrikta, skänkelvikning till medellinjen och rakrikta och ut mot spåret igen. På andra långsidan red vi på en båge in mot medellinjen och sedan ut till spåret igen.

Marulk skötte sig bra och han försökte så gått han kunde! Han blir gärna lite framtung och hänger litegrann men stundtals hade han en riktigt fin takt, vilket vi fick beröm för. Galoppen kämpade han jättebra med och gjorde riktigt fina fattningar ibland!

Vi var dock 9 st så det blev väldigt trångt, men tydligen så var det en som bara red i torsdags så vi blir iaf 8 i vanliga fall.

Han var svettig efteråt, så svettig har jag aldrig sett honom. Han var svettig på halsen och under magen, oftast brukar han bara bli lite fuktig;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0