-Virriga tanter,hundar och kaniner?

Idag var jag, Marulk och Wilma ut på en supermysig tur upp till Hamptjärn och tillbaka. Underbart vinterväder med strålande sol typ -10, snö på träden och ja, fint helt enkelt. Det blev barbacka i hackamoret och blev en skrittur, lite trav uppför på ett ställe.

Haha en liten rolig grej som hände, eller jag börjar med den mindre roliga när Wilma inte alls ville lyssna på mig! Jag hade hoppat av sista biten och gick eftersom Marulk hade poopat så jag fick sparka bort det. Det kom en gubbe med tre hundar fram bakom kurvan och Wilma ba: "heeeeej, jag heter Wilmaa egentligen tycker jag inte alls om att hälsa på andra hundar utan tycker dom är ganska drygaa men just idag så vill jag jättegärna springa fram och inte lyssna på Ida!! :D:D:D" Hm ja typ så var det och jag blev vääldigt irriterad på henne, haha! Gubben ba: det måste vara för att hon tyckte dom var så fina! Hah ja så kanske det var, var någon springer spaniel och nå annat så hon kanske blev lite impad och ville jämföra längden på håret på öronen eller ngt ;) lilldivan!

Iallafall till det roliga eller mer konstiga. I nästa kurva, eller ja innan vi går över till gården och stallet igen så kom det en gubbe och tant med en liten hund. Denna gången var jag dock beredd så hon satt fint bredvid mig. Vi kom alltså bakom en snödriva och dom kom fram bakom den andra i svängen. Så när dom kom fram så sa tanten: nemen är det en hund här också! (hade väl bara sätt Marulk över snödrivan) den är ju lös! eller vänta? är det en kanin?...är det en kanin? är det en hund eller kanin?? jag typ "O.o ehhh, det är en hund?"
Dom fortsatte alltså att gå långsamt under denna lilla konversation och när Wilma gjorde en liten tendens till att följa efter och jag sa stanna så uttrycker tanten: jahaaaa är det din hund?! jag, hehee ja?

Förstår att ni blev ganska förvirrade av det där, vilket nästan jag också blev. Hon måste trott att det var en random hund eller kanin(?!) som sprang omkring, haha ja jag säger då det! Vad man kan vara med om på en såpass kort tur!
Och jag tycker inte Wilma är så jättelik en kanin heller iofs..

här en liten onödig och småfånig film från turen iaf men som ni ser så hade solen hunnit försvinna lite däruppe.

Neeeehepp den ville inte samarbeta så jag lägger upp den imorgon för nu orkar jag inte vara uppe längre!
ni får en mobilbild från dagen istället då när jag hämtade honom ur hagen, visst är han söt?:)


Kommentarer
Postat av: Lina Berglund Noréus

sv; hahahah jag vet hon är så himla ful x)

2012-01-25 @ 07:13:56
URL: http://linabeerglundnoreeus.blogg.se/
Postat av: mamsen

fina Marulk - "sammetshästen"

2012-01-25 @ 07:56:52
Postat av: ida

japp som eva brukar kalla honom;)

2012-01-25 @ 12:35:46
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0