-Bästaste och musis

Red som sagt Marulk på bett idag, vanliga tredelade och det gick faktiskt riktigt bra! Han fipplade inte lika mkt med det som han brukar göra. Red i paddocken och underlaget är verkligen super där nu! Känns som jag tjata mkt om underlaget överallt sista tiden, men ändåå det äär braaa,haha:)

Jag kan verkligen inte fatta hur duktig Marulk blivit på galoppen, jag är så lycklig! För dit vi kommit med den alltså, inte för att det egentligen spelar ngn roll, men kul är det allt! Han är så fin min stora vän(lilla passade inte)han försöker alltid sitt bästa och vill alltid vara mig till lags.

Idag fattade vi galopp från skritt i båda varven, från skritt! hörde ni? från skritt! haha, förlåt mig men tänk han som fått trava snabbt in i galoppen för inte alls längesen, typ några veckor sedan. Och jag vet egentligen inte varför det går så bra just nu heller då vi inte ridit speciellt regelbundet på länge. Han är en stjärna!

Skulle föresten inte sagt ngt om det underbara vintervädret igår för idag var det hård blåst och lite snö,myys. Men det gick faktist bra och var inget som störde!

Efter jag ridit klart så höll jag en liten lektion för Lina och Bus-Johan, dom var duktiga!:)

Imorgon ska ja försöka få med lite galopp på film så får även jag se hur det ser ut, och tror jag har ngn gammal film från när vi just börjat träna på det också så kan vara kul att se skillnad:)

musen som satt på Bus-Johans rumpa idag när ja skulle sadla honom. Slänger på sadeln och sedan såg nog mitt ansiktuttryck ut ungefär såhär ":O O.o" och sedan ett "aaaw" Den tyckte dock jag var lite läskig och såg väldigt änslig ut nästan så den skakade litegrann för den inte visste hur den skulle komma därifrån, stackars liten^^
Jag tror den får heta Bus-Mus ;D ;D nu sitter den nog inne i mitt skåp och tuggar på ngn god utrustning...inte lika mkt "aaaw" men ser ni vilka söta tår den har?^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0