-Hoppehästen

I fredags så red jag och Jessica(på Björn) runt över berget och sedan bad i tjärn, dom gick ända ut till magen och plaskade på^^
Sedan hoppade vi några skutt i paddocken. Galopphoppade Marulk för första gången och han var såååå duktig:D


Red barbacka i repgrimman i paddocken i lördags. I traven tränade vi mkt svängar så han själv ska komma till arbete och inte bara springa, fungerade riktigt bra och han sökte sig fint neråt. En gång snubblade han dock så han gick ner på knä och jag hängde halvvägs ner på halsen och när han reste sig hängde jag med ett ben kvar på ryggen så kunde kravla mig upp. Klanthäst när ska han lära sig att lyfta på benen? haha^^

Sedan fick jag för mig att hoppa hindret sedan dagen innan så galopperade några varv och kom sedan mot det och han hoppade så mjukt och fint i båda varven, så himla underbar känsla!

Lina har lovat att filma oss ngn dag framöver:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0