-Hoppehästen

Vet ni vad Marulk har gjort idag? Han har hoppat studs:D

Blev lite rädd när vi gick in, hah ne inte rädd men typ oj jäklar jag trodde vi bara skulle ha bommar. Marulk har ju bara hoppat ngt enstaka hinder och inte speciellt regelbundet förut och har då oftast tyckt dom varit läskiga och antingen tagit jätteskutt över eller ställt sig och blåst med näsborrarna,haha!

Han var väldigt pigg i uppvärmningen och busade till det lite i galoppen ibland, men han har ju inte gått så mkt eller hårt senaste veckan så.

Här är banan vi körde:

Svarta är travbommar, röda upphöjda sockerbitsbommar och de gula är studsen upplagd på sockerbitar(inte högsta)

Man skulle egentligen galoppera förutom över bommarna men jag och Marulk tog det i trav hela vägen då det är nog att koncentrera sig på hindren;)

I början av passet fick vi komma några gånger var bara på studsen också och han var så himla duktig. Första gången tänke jag att vi travar väl bara över den första gången åtminstone så han får se vad det är, men inte då han studsade emellan dom. Så duuuktig killee!

Tillbaka till banan då. Han tog lite för långa kliv och travade lite för snabbt över bommarna ibland, men fick till någon bra iaf. Över de röda så var han jätteduktig, ibland blev det avhopp typ en meter innan så jag tappade ena tygeln där nångång när vi skulle svänga hah. Men annars så skuttade han jättebra över dom.
Sista gången över studsen var den bästa för då hade han riktigt bra flyt över.

Åh, jag är så stolt över honom:')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0