-Klubbdressyr!

Efter att ha putsat hästarna lite ytterligare på morgonsidan så red vi iväg strax före 9. Jag gjorde också en fläta längs mankammen på Marulk och en knopp i pannan fick han också! Riktigt stilig blev han även om det såg lite småfånigt ut;)

Dom fick uppstallning mittemot varandra så det var ju bra. Vi började rida fram ute nästan en timme innan och det var bra tror jag. Det var dock ganska isigt på planen så jag kunde tyvärr inte träna ngn galopp där. Vi startade efter varann så vi fick gå in på framridningen ungefär samtidigt.
Han var superfin på framridningen och galoppen funkade också riktigt bra. Vi hade byggt fram en liten staketstump in på framridningen också så hästarna skulle få vänja sig. Han tyckte det var läskigt först men efter att ha gått förbi några gånger gick det bättre.

När vi skulle gå in på banan så var det ju såklart mkt mer staket där och han var väldigt skeptisk och han började bakca typ så fort han såg domarbordet;) Haha stackars liten.
Till slut lyckades vi gå ganska nära utan att gå på tvären så då fick vi startsignal.

Han var väldigt spänd genom hela programmet och jag fick honom inte att gå fram pga. det, han som annars brukar springa för fort, haha! Så det blev några avbrott här och där och högergaloppen kom han inte alls in i på volten men jag är jättestolt över honom och han kämpade på jättebra!

När vi ställt upp i sista halten så fick han väldigt fint beröm av domaren också, jättekul att höra!

Vi slutade på 44,48% och det tycker jag var riktigt bra med tanke på att vi red typ hälften av programmet som amn skulle och genade några meter vid domaren varje gång;)

På väg hem så gick vi först banvallen och genade av mot Kock och då började Marulks stanna upp och nosa i backen så då tänkte jag att jaha nu ska han kissa som vanligt. Men inte då, han la sig ner försiktigt och fint, haha! Jag typ skrek rakt ut för jag blev så förvånad! Mimmi som var en bit framför typ va händer?! och där låg vi fint och prydligt i snön. Jag klev av och då blev han "jaha men gud du var ju också där" åsså ställde han sig upp igen. Svettig häst ville rulla i mjuk snö, kanske får lära in det som trick;)

Här är filmen:


Bilder från dagen:

från filmen






Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Jag hade ett fullblod en gång, en gigantisk flugskimmel vid namn Lars-Gunnar och han var från Skåne (gammal galoppör).



Han älskade verkligen snön, så en gång när jag red ut på honom klev han helt plötsligt av spåret och sjönk ned i snön, tittade på mig med en blick som sade; "Snälla kliv av så jag får rulla".



"Men Lasse, vad gör du?" frågade jag, och han klev upp med en djuuuup sucks



Grattis till framgången!

2012-03-21 @ 22:05:28
URL: http://www.manadisvildhast.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0