-NH-gruppen öor

I fredags så tränade jag och Marulk bara lite på spanska skritten då det är så isigt och tråkigt överallt nu.

På kvällen for jag och hjälpte till på ridskolan i NH-gruppen. Tog inte med Marulk eftersom de gjorde ungefär samma som förra gången eftersom de inte hann med så mkt pga. fölningen. Jag visade först på en av ridskoleponnysarna, Monsun en liten b-ponny. Först stod han mest och sov men bara efter en litenliten stund blev han mkt mer alert och känslig när jag gjort lite backa och flytta bakdel. Övningarna dom fick göra var flytta bakdel,framdel, backa övningar, böja och sänka huvudet.

Dom var jätteduktiga och även om endel av barnen är ganska små och har lite svårt att nå upp till ponnyn ibland så gjorde dom många framsteg!

När dom var klara så jobbade jag Rambo en stund, en väldigt tankspridd d-ponny som helst ville titta på vad alla andra höll på med och inte lyssna på sin lilla människa;)
Gjorde lite kvickhetsövningar med honom så han har ngt att tänka på. Att han ska följa mig som en spegel och vara följsam när jag går/springer runt honm och kunna trava efter mig mm. Tog inte lång stund innan han fokuserade och tänkte efter vad han skulle göra och lyssnade för mindre signaler, duktig Ponni!


Tickeeen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0