-NHgruppen

Hjälpte till i NH-gruppen på ridskolan igår igen. Jag började vis lite med Rambo och det var stor skillnad på honom motför i fredags. Han fokuserade bättre och var väldigt lyhörd. Visade skickaövning som dom skulle börja lite med denna lektion, skicka ut på volt. Och sedan visade jag lite sidepass mot väggen och det var han riktigt duktig på! Det hanns dock inte med sedan.

Eleverna var duktiga och dom lyssnar jättebra på intruktioner och är intresserade, ponnyerna skötte sig också super. Lester hade dock nått litet fnatt för sig, han tyckte han var skithäftig och snyggast i världen ungefär;) Jag skulle hjälpa tjejen att visa lite skicka då han inte riktigt ville. Så när jag bad honom gå ut på volten och satte lite press på bogen så spetsade han öronen, pep och sprang ut i full galopp/skutt. Sedan galopperade han där i full fart på volten runt mig. Så jag väntade ut honom en stund och när han saktade av till trav fick han mkt beröm. Någon gån till sprang han ut i galopp men efter några försök så kom han på att han iallafall kunde trava lugnt runt och vände jag upp honom och gav oss där med det för dagen.

Efteråt så frågade Helen om jag ville hjälpa till att rida igång den nya C-ponnyn, Bogard. Så nu ska jag strax åka dit, tror Sandra skulle rida den nya hästen samtidigt. Haha, får se hur det går att rida ponny, det var ett tag sedan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0