-Bogard/Jarlen

Idag for jag till ridskolan vid typ 14 för att rida den nya ponnyn och hästen. Jag började med Bogard, ponnyn. Han var väldigt pigg från början då han inte hade gått sedan i torsdags så han hade lite överskottsenergi. Jobbade mkt i skritten först och i början  galopperade och studsade han nästan iväg så fort jag krävde lite eller bara försökte svänga.
Men efter jag efter ett litet tag och när jag hittat knapparna så var han jätteduktig och fin.
I traven ville han gärna flyta ut med bogarna och jag hade lite svårt att komma åt med skänkeln kände jag eftersom han är så liten. Men även där blev det godkänt till slut och det flöt på bra för att vara första gången.
En jättetrevlig och fin ponny!

Sedan gick jag och bytte till Jarlen. Kändes lite skillnad att hoppa upp på en hästis igen. Han är ganska outbildad och lite "vinglig" men det är jag ju ganska van med från Marulk. Camilla var där inne ett tag också så hon hjälpte mig lite. Körde bla. lite galoppfattningar i ett hörn och sedan galopp i lättsits hela ridhuset långt, gå in på en stor volt och sedan ner i trav igen osv. Någon av de första fattningarna blev han tom. lite busig och drog ner huvudet,hah.
Efter galoppen så var han superfin i traven och var mycket stadigare.

Ska dit imorgon igen och åtminstone rida Bogard.


Har ikväll även följt med Lina och Bus-Johan till ridskolan för hopplektion. Hon började idag i samma grupp som jag red i förut. BJ var busig men hoppade jättefint och var superduktig även om han blev lite trött i slutet. Har några filmsnuttar på dom som jag kanske lägger upp sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0