-Bilder klubbdressyren

På framridningen var han ganska pigg och framåt och la in några busryck i början. Han var fin och hade en bra galopp. En liten stund alldeles innan vi skulle till collecting ring så glider självklart gelpaden så den hänger nedanför schabraket, det har inte hänt någon gång under de åren jag använt den liksom? haha, så då fick jag lägga om sadeln lite snabbt.

Tror det gjorde mycket att vi kunde rida runt där innan lektionen i torsdags för han var inte alls rädd för staketet och inte för domarhuset heller för den delen så det var riktigt skönt! Sedan flöt det på genom programmet och jag har inget att klaga på, utan han gjorde verkligen sitt bästa! 

Fick beröm från några där också att han blivit så fin och sånt, så himla roligt att höra!

Vi kom på en fjärdeplats av åtta stycken och hur bra är inte det egentligen^^ 54,83% och förra gången hade vi 44 nånting. Tänkte fortsätta med denna trend att höja med 10% varje gång;)

På hemvägen hade vi två pigga hästar. Acean ville vara som Marulk och lekte travhäst och Marulk själv satsade på rodeo emellanåt:) Kan ju nämna att Mimmi och Ace fick 58,28% så det var två nöjda tjejer som red hemåt:)

Bilder både från framridning och banan(vettefanken hur jag hade håret alltså)







Kommentarer
Postat av: Bea

Jag är mest nyfiken eftersom det känns som att Dino har för snabbt steg för att någonsin kunna gå dressyr. Men när jag såg filmen så kändes det inte lika hopplöst eftersom det såg ut att gå ganska snabbt för ett dressyrprogram. Sen så har jag sett att ni kan gå långsammare =)

2012-05-21 @ 11:39:59
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Han är verkligen super fin i galoppen! =) där har du verkligen lyckats med tanke på vad du började med! =)

2012-05-21 @ 11:41:58
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

tydligen inte =) Först och främst så måste jag ha en sadel :P och så måste vi jobba upp traven mera, med tanke på att hon inte kunnat trava på 3 år så är hon ganska svag och går gärna över i galopp eller pass när det blir jobbigt. ;P Riktigt roliga att det går så bra för er! =D

2012-05-21 @ 12:50:03
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0