-Marre och Gideå

Idag har jag varit i stallet tre vändor, in och utsläpp och for dit och red på eftermiddagen. När jag borstat lerig häst så märkte jag när jag skulle hämta sadeln att jag bara hade 40min på mig att rida helt plötsligt?! Så det blev utan sadel och hackamore.
Red ner och upp Källströmsvägen och sedan ut på lägdan utanför hagen. Jobbade lite i skritten där och han var superfin! Lyhörd och duktig. Behövde bara lägga över vikten lite och nudda med skänkeln så gjorde han riktigt bra sidförflyttningar.

Underligt att det är alltid dom oplanderade ridpassen som går bäst, men det är nog just därför att jag inte målar upp några krav på mig själv och Marulk. Hatar krav men likt förbannat ska dom finnas där och förstöra för en.

Anledningen till att jag fick lite brådis var för att jag fick hoppa in och hålla lektioner i Gideå då Carina blivit sjuk. Var ganska chill. Barngruppen fick träna lite trav och volter och sedan spela lite innebandy från hästryggen, duktiga var dom!
Ungdomsgruppen red ut så det var en mysig tur i det fina varma vädret. Tjagatai som jag red fick dock ett litet busryck i en av galopperna, drog ner huvet nästan till backen samtidigt som han bockade och sparkade bakut. Haha någon blev glad!



Appropå ingenting så blev det föresten andra bilden jag skickade in, tack för att ni hjälpte mig^^

God natt!


Tjagatai Kahn i vintras. All snö är föresten inte borta i Gideå än:S Ligger kvar på vissa lägdor i skuggan och i skogen! På ngt sätt så saknar jag helt plötsligt vintern lite när jag ser denna bild? haha sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0