-Nytt in

Mycket trevligare pass idag än igår! Mysigt också! Fick ett paket från Hööks som jag hämtade ut på vägen till stallet. Hade beställt ett Kimblewickbett, blir galen på att han inte trivs med bett. Eller galen men jag tycker det är tråkigt att han ska tycka det är jobbigt. Så provade det idag. Tyckte det funkade hyffsat bra, bättre än dom andra iaf, han fipplade inte lika mkt med det, kan ju bero på att det är rakt med liten tungfrihet, även om han höll på lite. Han blev inte lika hängig iaf. Ska bara ha det som ett alternativ, förhoppningsvis kanske han förstår att bett inte är så farligt.

Vi red iaf upp till Hamptjärn och plaskade i vattnet en stund. Otroligt hur duktig han har blivit. Han vågade inte ens gå nerför stranden i början, nu tvekar han bara lite fram till vattenbrynet, då nosar han lite och sedan går han ut med hovarna:)

Red en stund i paddocken när vi kom tillbaka också för att känna på bettet lite. Han var jättefin i traven, tom. vänster varv gick riktigt bra idag. Ville bara rida längre men jag gav mig när det gick som bäst så nu är jag riktigt taggad inför söndag!


ville inte knäppa när vi stod i vattnet, kändes lite riskabelt;) där ser ni bettet lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0