-Tillbaka till grunderna

Hade ett jättefint träningspass med Marulk idag i paddocken. Det var längesen vi hade en härlig känsla i dressyren. Red barbacka med bett och fokuserade mkt på att få honom eftergiven för bettet då han gärna fipplar med det och stretar emot. Ska träna mkt på det nu, för allt kommer gå mycket lättare om det funkar. Även om jag rider utan oftast så är det ju ändå en fördel om han kan trivas med bett också! När Henrik var här sist så sa han att han trodde det var att dom inte vant honom ngt med bettet dom som födde upp honom utan bara stoppade in det och körde typ, för han hade varit så när dom hade honom också.

Det gick iaf riktigt bra och han var inte lika fipplig som han brukar. I skritten tränade vi även på att han ska forma sig runt min skänkel och gå undan för tryck för små signaler. Jobbade även med lite sluta och halt ur slutan i vänster varv. Det tycker han är lite klurigt och svårt så han skjuter gärna ut baken precis innan han stannar men efter några försök så gick det mkt bättre!

I traven var han också väldigt fin, ibland skumpar jag kanske runt lite väl där uppe så jag inte direkt underlättar för honom, hehe. Men han formade sig runt volten fint och samlade och bar sig bra och gjorde fina avsaktningar:)


på denna bilden är han en aning hängig och jag blir en aning hård i handen, blir lite av en ond cirkel. Aja, träna på! Är föresten dressyrtävling den 20:e, ute denna gång, hoppas han inte är lika tittig då:) Denna är från framridningen sist.

Kommentarer
Postat av: Bea

Dino är lik! Med bettet, fast med massa träning ute i skogen. Nu börjar det bli bättre, eftergiften kommer med träning! :)

2012-05-05 @ 00:06:43
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0