-Summer has come and passed

-15 på morgonen idag, -20 ännu tidigare tydligen. Har blivit en stor snöhög mitt på grusvägen jag brukar gena över backen på till skolan pga snökanonerna så nu fick jag pulsa ner i backen i massa flygande snö. Mysigt!..
 
Åkte till Järpen för att byta mina Lundhagskängor eftersom en var ostadig, fick ett nytt par.
 
Trodde Marulk var halt när jag hämtade honom i hagen, för haltade gjorde han och ville inte gå framåt. Men så fort jag vi kom ut ur hagen så gick han som vanligt? hah tror jag har en lite kräsen häst som tyckte det var knöligt i hagen.
Red barbacka på banan, riktigt mysigt med täckbyxor och snö dalandes från himlen. Blev bara ett kravlöst skrittpass pga det knöliga underlaget och fortfarande inga snösulor, men på onsdag, äntligen! Märker att han har mk energi för så fort jag kortar tyglarna så grymtar han till och skuttar iväg, haha!
 
Har troligen hittat en sadel nu också! Yey och nu vet jag ju att den passar, billigt fick jag den också :D
 
vill ha det huset! Är en medelåldersgubbe som "bor" där, har vildmarksbad på altanen och matar fåglarna med frön, han är ju inte där ofta alls så kanske kan sneaka in?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0