-nysadeln

Idag provade jag nya sadeln på Marulk, Jeremy Rudge. Har inte gjort det förän nu för att..jag vet inte men tyckte inte den passade riktigt bra. Lite för framåtlutad men ska kolla om det går att hitta nån padd så man kan få upp den lite i fram, eller om man kan fylla mer luft fram:)
 
Han verkade dock gilla den för det kändes som han fick ett mkt luftigare steg, eller så var det bara dagsformen, men det ser jag ju nästa gång vilket av dom det var.  Jag tyckte den var riktigt skön att rida i också.
 
Jobbade med mycket galopparbete. Det märks att han har tappat mkt i högergaloppen, han orkar inte riktigt ställa inåt. Galopperade mkt runt spåret och på stora volter. Det är höger bak han är svagare i så i höger varv vill han inte riktigt trampa under sig med det benet= han rätar gärna ut sig. I vänster varv så skjuter han istället ut baken och trampar utanför med höger bak, så där får jag jobba med mkt sluta.
 
Han kämpade på ritkigt bra hela passet. Hoppade av och gick en liten promenad som avskrittning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0