-Övik tur & retur

Hej! Har inte haft tid att skriva på några dagar. Har packat inför fjällturen och åkte ju hem till Övik i fredags, där jag är nu. red Marulk en sväng i torsdags, hann med nöd och näppe innan bussen gick. Skrittade fram på grusvägen upp och ner igen och sedan en stund på banan. Hade en härlig känsla även om vi inte tränade på något speciellt. Bara travade och galopperade runt lite på stora volter och spåret.
 
På fredagmorgon åkte jag som sagt hem. Mamma och jag gick på stan litegrann och handlade saker som jag behövde. Bla. så köpte jag en ny liten digitalkamera på Expert, nice! Har bara lånat Jessicas nu.  Fynadade en slalomhjälm, två underställ. Köpte även en tunn mössa, sulor, tjocksockar mm och när ja kom hem så fick jag av mamma en vintersovsäck,40l ryggsäck och en ny kompass, nice :D
 
Idag har jag träffat pappa och Wilma, gått promenad med Jessica och Atlas, vart en sväng i stallet och hämtat lite som ja glömde, och pluggat det sista om samernas historia, hälsat på och hjälpt Anki i Ugglan-butiken. 
 
Åker hem till Åre ganska tidigt imorgon för har endel att fixa där. Bla. så ska jag och två klasskompisar fara och kolla på ett hus i Vik, 3km från Åre, mittemellan stallet och byn. Hoppas det är bra och går bra:)
 
Tar ju med mig Wilma nu också, blir mys:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0