-allt möjligt jaaao

I lördags red jag och Gabbi en jättehärlig vårig uteritt nere på Björnängevägen. Marulk och Stina sket bokstavligen på sig när vi skulle gå förbi kossorna och lastade om och började trava hemåt. Gabbi och jag satt bara och gapskrattade haha. Sedan tog det ett bra tag innan vi fick dom att gå förbi där igen både på dit och hemväg.
 
På kvällen hängde vi uppe i Björnen några från klassen och åt och spelade monopol. Jag och tilda utklassade stort!
 
I söndags så åkte jag och tilda med Gabbi på hoppträning på Wången. Tog 2 timmar att lasta när vi skulle dit men till slut så. Hoppträningen gick jättebra och det var en mysig liten utflykt trots allt strul. När vi skulle hem tog lastningen bara 30 min;) Vi stannade på macken i mörsil och köpte glass på hemvägen, vårkänslor!
 
På kvällen sov jag hos tilda och tobbe,vi åt god middag, spelade kort, såg på film och åt godis o chips. Tobbe flyttar om någon dag då han hoppat av:/ så då flyttar tilda in hos oss.
 
Vi har föreläsningar varje dag nu framöver och idag var det faktiskt kul. Vi fick leta efter fornlämningar i vår hemtrakt på riksämbetsantikvariets hemsida. Var kul att se att det finns fornlämningar på väldigt många ställen där man vistas ofta utan att man vet om det. Gene Fornby var ju givet, men även flera runt Hörnsjön, på varvet och svedje mm. mm. gå in där och kolla vet ja! raa.se
 
 
Idag har det blivit en härlig ridtur tillsammans med Karro/Ulla och imorgon blir det fullt upp, med skola, skoning på lunchen, hem och packa ordning och byta däck. För på torsdag åker jag och tilda till Göteborg. Blir horseshow på fredag och sedan en massa annat kul:) Vi bilar ner, två till från klassen liftar också med.
 
just det, hann ju med att åka bräda med Maria i lördags också, myspys!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0