-BusIvar

Hej, har haft fullt upp några dagar och bara varit hemma och vänt typ. I onsdags hade jag ju halvåtta middagen, den blev riktigt lyckad, mest nöjd med varmrätten och efterrätten. Kvällen efter var det sista middagen hemma hos Elin där vi även korade vinnarna. Alla vann något, jag för bästa varmrätt:) Det  har varit riktigt roligt och mysigt, nästa gång kör vi brunch!
 
I torsdags gick jag och Malin på en miniutflykt för att testa vår produkt som vi håller på med i nuvarande kurs, enkelt förklarat en matkasse anpassad för friluftsliv. Vi tog med stormkök och testade att laga en rätt, blev nice! När vi satt där gick solen ner och det började blåsa lite. Vi kom på att det var ju ikväll Ivar skulle komma, vi hånade honom lite och sa typ" Kom igen nu Ivar, bättre kan du". Stormarna brukar ju allt som oftast inte bli så mkt mer än lite småblåst.
Denna gång hade vi ju dock fel om det...tror han blev lite arg när vi hånade honom. När vi tog bilen in till byn låg det ett träd över vägen. När vi satt på middagen hos Elin läste vi att Holidays tak blåst av och kraschat rakt in i stationshuset och cafe Bahnhof och tagit tågledningarna med sig i framfarten. Flaggstänger har blåst av och träd ligger huller om buller. Sjukt vilka krafter det är!
När jag körde hem var det allt lite läskigt..och hela Björnänge var kolsvart såklart, 14 grader inne så jag fick krypa ner i vintersovsäcken.
 
På morgonen fick jag ett sms från stallägaren: "hästarna ok, några tippade granar och vindskyddet är borta.." Verkligen tur att ingen häst skadade sig!
 
Bus-Ivar!
 
foto: reine barkered
foto. Daniel mensch
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0