-livin on the edge

Igår tog jag sovmorgon, första gången jag inte ställt väckaren sedan jag kom tillbaka efter jul och då inkluderar det helger. Även om ja ändå vaknade 8 så var det najs. Tog en lugn morgon och åkte sedan till stallet. Blev en mysig uteritt i toppenväder, riktigt mysigt att rida ut själv också. Såg världens största älgspår med, har aldrig sett så stora!
Mötte Ina som var på tillbakaväg och hon hade tagit galopp på isen, så jag red också ner dit.  
Jag gillar egentligen inte isar, men jag tänkte att den borde ju realistiskt sätt hålla för en lastbil. Sedan tänkte jag att om ja galopperar riktigt fort så kanske den inte hinner braka, haha;) Jag galoppade en bra bit och vända sedan tillbaka samma väg. Riktigt härligt, och Marulk tog höger galopp helt självmant!
 
Mötte upp Matilda och Tobbe på Bahnhof café sedan för en sista liten analys och för att ta bilder. Vi åkte sedan hem till mig en sväng och sammanställde lite, till skolan och skrev ut och sedan upp till Björnen. Jag sov där hos dom så kunde vi träna på lite på redovisningen och göra klart det sista. Chokladbollar blev det också,nomnom.
 
 
Efter skolan idag så åkte jag till stallet där ja mötte upp Klara. Vi red bort till isen idag också. Riktiga vårkänslor idag kunde rida i bara ridbyxor, gillar att vi tycker det känns vårigt med -7 och sol;) Vi tog några galopper på isen, vi red runt idag så vi kom upp på en annan ridväg längre fram. Fotade först lite på isen och tänkte sedan filma när vi galopperade men då var sd-kortet fullt så jag rensade kameran, och då tog batteriet slut så nu blev det varken bilder eller film..får ta det en annan dag.
 
 
Imorgon blir det brädåkning i Tegefjäll/Duved med Klara, Frida och Maria:)
 
blir inte roligare än en bild på min och tildas middag igår, bulgur, soltorkade tomater, pesto och soyafileér
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0