-superhästen

Idag har jag liksom igår varit i skolan nästan hela dagen, vi har praktikintro i veckan. 
Jag red Klaras ponny Isa på plan igår, var ju egentligen tänkt att tilda skulle göra det. Det gick riktigt bra, hon var lite lat till en början och ville mest springa ifrån och var lite stel men mot slutet gick hon riktigt fint!
 
Jag red en uteritt på Marulk idag, var himla mysigt och han var så fin så. Jobbade honom mkt i trav, både på rakt och böjda spår och han samlade ihop sig riktigt fint och var stadig! Märker verkligen skillnad att han blivit starkare, framförallt i avsaktningarna då han verkligen sätter under sig och inte faller framåt och hänger på frambenen som innan. När han stod i gången här om dagen så sa även Gabbi att hon tyckte han blivit så fin i kroppen,kul!
Trök att jag ska på praktiken nu bara! I galoppen var han också riktigt fin och tog höger galopp på en gång!
Vill så gärna rida lektion för Anki som är här varannan vecka, det får bli efter praktiken då ja förhoppningsvis har råd med det:)
 
Imorgon ska jag träffa Linn i stallet, en tjej som tagit hand om en annan häst där. Hon ska prova rida Marulk och hjälpa mig de två veckor jag är borta. Ska nog inte vara några problem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0