-livet leker

Igårkväll kom Matilda över på kvällen för ett glas vin, var tänkt att vi skulle möta upp med Moa också men hon dissade oss så vi gick själva till vinbaren..och sedan gick vi hem igen, haha! Det var mkt trevligt iaf!
 
Hon sov här och när vi vaknade knatade vi bort till bageriet för frukostbuffé, så jäkla värt! Som en riktig hotellfrukost, vi satt i tre timmar så vi kunde äta så mkt som möjligt, hah:)
 
Resten av dagen gled vi runt i byn, tilda letade pjäxor och jag hittade en riktigt nice skidjacka på mountain recycle. Reklamerade mina goggles också då dom börjat släppa i "stoppningen" så jag la till lite pengar och köpte ett par bättre, asnice är dom!
Vi hade sparken med oss, gick som hejsan i alla backar!
 
 
I stallet så hjälpte jag ju Gabbi med Stina. Hon har börjat kicka och resa sig i longeringen. Jobbade henne i repgrimman med grunderna och skickade ut henne på volt. Det är när hon inte förstår och man ger för stort tryck som hon brallar eller reser sig. Efter lite jobb så gick det riktigt bra, även när Gabbi provade sedan och både häst och ryttare var/verkade nöjda! Stina är ju fortfarande lite bebis då hon bara är 5 år hon är ganska hård i psyket men samtidigt väldigt känslig. Vi ska köra ett till passa nästa vecka:)
 
 
Efter stallet åkte jag direkt upp till Björnen för kvällsåkning med Malin och Matilda. Vi hoppade i hoppen som finns där och jag började öva på lite  grab, lyckades riktigt bra mot slutet. Kvällsåkning är så mysigt! Vi kunde uppenbarligen inte hålla oss från skidåkningen en hel dag;)
 
en bråkdel av buffén
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0