-nu kan ni skada er

3:e och sista dagen på första hjälpenkursen idag. Har varit en jäkla rolig kurs må ja säga! Även om de vart långa dagar.Vi byggde ju egen bår och qvik splint igårkväll som vi idag skulle pröva i praktiken. Den skadade låg nere bland träden med brutet lårben som vi spjälkade, våran konstruktion var inte hundra, men det funkade! Vår bår bestod av två plankor och en filt, den fungerade riktigt bra, det svåra var att få den under den skadade. Vi bar henne sedan uppför slänten, lite svårt i snön och massa träd men upp kom vi med en levande person.
Vi hade lite andra övningar också men då fick vi använda de riktiga grejjerna igen. Den svåraste var nör den skadadelåg i en brant backe så den gled neråt om vi inte höll i hela tiden.
 
Igår gick ja ner på affärn efter skolan och bar sedan en brödpåse i handen som inte fick plats i ryggan. Jag råkade tappa den, tar upp den och kollar på undersidan och säger tyst för mig själv, oj gick det bra?! Helt seriöst sa jag det också, sedan insåg jag vad jag gjort och började skratta. Haha märks vad jag gjort de senaste tre dagarna iaf.
 
Idag hann jag åka till stallet också. Red barbacka på plan i hackamoret. Klara och Frida var också där samtidigt och red så det var mysigt. Han var jätteduktig och fick honom i en hög form och inte hänga på frambenen. Alla gångarter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0