-ditten o datten

Fick äntligen träffa min fina Marulk idag. Dock så märkte jag att han var svullen i ena frambenet när han inte riktigt ville gå ut ur hagen, och även ett sår fram på benet. Han haltade lite de första stegen men efter promenaden ner till stallet tyckte jag svullnaden gått ner lite. Rengjorde och gick en promenad, var ännu bättre när vi kom tillbaka, smörjde in med coolgel. Hoppas på att de tinte är ngn fara och att det blir mer svullet. Var där ikväll också och smröjde in.
 
Var hos tandläkaren imorse, dock i onödan för dom kom fram till att vi skulle vänta med att bleka tanden för jag känner lite ilningar när man trycker längst upp på tandroten. Dom bara kollade ut färgnyans och sånt.
Var ett jävla jobb med att skotta fram bilen imorse också efter all snö som kommit när ja vart borta. Utan ordentlig spade var det svårt också, tur ja hade lavinspaden iaf, den är ju dock inte speciellt stor. Råkade repa framrutan massa också i all stress också..oops.
gröna faran vart är du?
 
 
 
 
Sedan började jag ju min nya praktik idag på Angeyja Islandshästar. Blev presenterad för hästarna och lite så, sedan red vi ut för att kolla ritten som vi ska rida imorgon med några kunder. Jag hade en liten(eller det är ju alla islänningar) fuxvvalack, som jag vet vad han heter men kan inte stava så skiter i det, heh. Han var trevlig att rida och vi körde många galopprace med inslag av bock här och där. Jag har itne töltat speciellt många gånger i mitt liv, och man förundras varje gång över vilken härlig gångart det är:)
Såklart så körde jag fel när ja var påväg dit, men det är väl inte speciellt förvånande, jag kommer bli världens bästa guide!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0