-inga teoretiker direkt..

Intro på nya kursen idag, vinterekologi eller ngt liknande. Mitt i föreläsningen kommer vår praktikhandledare in och säger att nästan ingen av oss i klassen fått godkänt på rapporten..oops, så nu har vi fått en vecka till på oss. Alla blängde på henne med arga blickar och hon blev alldeles röd på halsen, hah stackarn.
 
Idag har vi iaf lärt oss om hur djuren ute överlever vintern, djurens spår och lärt oss olika trädarter genom att identifiera kvistar. Kändes som vi var tillbaka på mellanstadiet eller ngt haha.
Imorgon ska vi ut i fält. Vandra upp med snöskor i Tegeforsen och Ullådålen och öva det vi gjorde inne idag. Sedan åker jag hem, till stallet en snabbis och sedan hem till Öviiiik, gööött!
 
Idag longerade jag Marulk på banan i longeringssystemet. Han var superduktig verkligen! Ofta blir han väldigt loj och bara tycker det är jobbigt men idag bar han upp sig och hade jättefina galopper som han höll i flera varv. Finkillen! Blir nog lite longering över bommar imorgon innan jag åker tror jag:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0