-wångenberoende

Puuh, nu är allt inlämnat och redovisat som hade med praktiken att göra, skönt! Därför jag inte bloggat ngt i helgen, satt uppe till 01 igår och gjorde broschyr och presentation och klev upp 6.30 när ja började 9 för att göra klart presentationen;) Var ju ändå flera timmar före i tid!
Var himla kul att träffa alla klassisar igen iaf!
 
Var en bra sista dag på praktiken i fredags, hade fyra ridgäster och en härlig tur. Sussie bjöd mig Emelie och Anja på tårta efteråt för hennes avramling, himla god. Sedan åkte jag Anja och Sussie till grannbyn för att titta på en häst som Sussies kompis skulle provrida, en jättefin halvblodsvalack.
 
 
Igår följde jag med Gabbi till Wången, hon var med på söndagshoppningen med Stina som går i samma hage som Marulk. Hon tycker det är lite jobbigt att gå in i transporten så jag hjälpte till. Började med att skicka fram henne och sedan ett steg i taget. Hon var riktigt duktig och gick in långt flera gånger, kastade sig ut några gånger också men tog bara ca. en kvart att lasta henne,så riktigt bra och lugnt gick det. Gabbi blev stressad när det var två timmar kvar tills vi skulle åka, gud nu måste vi börja lasta snart! haha:)
Vi körde fast i en backe på Wången och gled bakåt, lite läskigt men tog stopp mot en snödriva, fick lasta ur där och fick hjälp av en gubbe att vända. Så då blev det ett till lastningstillfälle för Stina, gick ännu bättre då.
 
Hoppträningen gick bra, dock så landade Stina lite snett i slutet så hon vrickade sig lite, ska lägga upp en film sen så får ni se kråkhoppet, var läskigt med vattenmatta under;) Hon haltade sock inget när vi kom hem eller var svullen så det var skönt.
 
Några bilder sålänge. Stina är bara 5 år, visst är hon fin?!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0