-Hoppträning Wången

Har varit den roligaste och mysigaste helgen på länge, kanske just för att den innehållit så mkt häst, eller bara häst! Jag och Tilda åkte mot Wången(när vi äntligen fått igång lånebilen) på lördag. Ina var också i samma grupp men vi tog två transporter. var i tid så hann rida fram bra ute innan träningen började.
 
Tränaren var Jarle Grönhaug, en norrman som bor i Värmland. Han var riktigt bra, ödmjuk och anpassade efter ekipage. Igår lördag körde vi mycket bommar och lite småskutt bara. Vi var 4 st hästar i gruppen, alla relativt gröna på olika sätt.
marulk var superduktig och hade en jättefin och stadig galopp. Jarle tyckte han hade fint steg och frågade flera gånger, var det din häst som var travaren? Marulk var även den i gruppen som hade stadigast galopp!
 
Idag så hoppade vi lite mer, inga höjder dock utan bara för att hästarna skulle få komma in i det och få självförtroende. Han var lika pigg och glad idag och brallade loss några gånger i galoppen. Han sög tag mot hindren och verkade tycka det var riktigt roligt!
En kombination var två räcken med 24m mellan, alltså sju galoppsprång och han sätter det första gången. Han har haft väldigt svårt att galoppera på rakt spår förut men det var inga problem någon av dagarna.
 
Jag kunde ställa honom i stallet där jag hade praktik i vintras, islandshästarna, över natten. Vilket inte är långt från Wången och en klasskompis bor också i Alsen så där sov Tilda och jag över, riktigt smidigt!
 
 
 
Jarle kommer tillbaka om en månad, har redan anmält mig;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0