-energibomben

Idag longerade jag Marulk, och han var så himla glad haha!
När jaq gav galoppkommando så började han med karate med frambenen innan han bockade någon gång och iväg i räsergalopp. Efter några varv kom han in i en mer samlad och fin galopp. Lika glad varje fattning blev han!
 
Traven var himla maffig, han spände upp sig och lyfte benen riktigt ordentligt, hah han tror verkligen att han är ett fullblod nu för tiden tror jag;)
Han fick trava över bommar också och han hade jättefin takt över dom och tyckte inte dom var läskiga för fem öre, härligt! Min fina häst är tillbaka!
 
En klantig grej är dock att vaccinationen för nån vecka sedan hade gått några veckor över ett år, så nu måste jag göra en extra om några veckor, klantigt!
 
 
Red Balans på banan, först lite dressyr och sedan hoppade vi 5½:an. En bom, kryss, ett galoppsprång, räcke. Vi fick in flytet efter någon gång och han var jätteduktig, hoppar även om vi kom lite fel ibland!
 
 
Hade tänkt ta med kameran och fota idag men glömde både den och telefonen hemma..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0