-Orienteringstenta!

Idag föll allt på plats och jag kan meddela att numera är orientering min grej!
 
..det är i alla fall vad jag önskar att ja hade kunnat skriva, men nja, jättebra gick det väl kanske inte!
Vi åkte till alltid lika vackra Vålådalen och vi började med att två och två sätta ut varsin kontroll, bara för att värma upp lite. Jag och Malin hittade fort platsen där vi skulle sätta upp dom men gick länge runt och funderade vad ett kryss på kartan betydde, var nämligen där vi skulle sätta våra kontroller. Fick sedan att veta att det är kojor, jag satte min på en hög med stockar, det kanske har varit en koja en gång i tiden huh?
 
Banan bestod av 9 kontroller, 6km och vi skulle klara det inom 2h. Gick väl egentligen fel redan från början, Urban hade sagt att det inte var säkert att alla kontroller satt kvar och att vi inte skulle snurra runt allt för länge om vi inte fann en kontroll. Med det i tanken när jag inte hittade första, andra och tredje kontrollen efter en stunds letande på i princip rätt plats så sprang jag vidare. Mötte Elin och Maja och de hade visst hittat alla när jag frågar, va?! jag har inte hittat ngn! Springer tillbaka till andra och tredje kontrollen(ettan tänkte ja ta i slutet) och hittar dom på en gång, muttrar över att Urban sa sådär men tar kompassriktning mot fjärde kontrollen och kommer rakt på den.
 
Nästan framme vid femte kontrollen, när jag ska börja finsöka efter den, vad märker jag då?! JO ATT JAG TAPPAT MITT JÄKLA STÄMPELKORT!
Springer tillbaka mor fyran för att kolla om jag ser den, men svårt att hitta eftersom jag just korsat en myr...
 
Springer iaf till nästa kontroll som jag letar efter ett bra tag. Här någonstans ger jag upp när jag ser att jag inte kommer hinna inom två timmar, jag har endast två stämplar som jag stämplat i hörnet på kartan, och inget stämpelkort. Hittar kontrollen på väg tillbaka, springer vägen tillbaka till fjällstationen, arg som ett bi!
 
När Urban frågar hur det gått så svara jag JÄKLA BAJSDAG!
 
Haha men jag iaf inte den enda som hade otur. lisa tappade både lapp och kompass och Malin tappade kompass. Och vi var fler som inte hann inom tidsramen.
 
Trots att jag blev lite frustrerad där i slutet så var det roligt och när det flöt på så kom jag bra på kontrollerna med kompassriktning. Jag gillar trots allt att orientera och nu får jag tagga om för omtenta på torsdag, denna gång i Björnen.
 
lånar Malins bild, misney.blogg.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0