-Pigg häst

Marulk var ganska crazy igår när jag red, galen men glad! Vi skrittade ner till grusvägen mot Björnänge, han var väldigt tittig och på tårna, blev rädd för barnen på dagiset och så vidare. Jag satt mest bara och tyckte han var söt,haha!
När vi vände så ville han trava hela tiden, och det var ingen rusa trav utan han började takta på stället och sedan framåt i en fin samlad trav. Han får ju inte trava än men var svårt att få ner honom i skritt även fast han inte blev stark på det viset. Någon har lite överskottsenergi tror jag!  Han är väldigt rolig att rida när han är så för han blir så känslig och lättarbetad, om vi nu hade kunnat arbeta, om han hade varit helt i skick!
 
Var dock inte lika kul när han var så på tårna när vi skulle tillbaka över E14, det är bara rakt över men vi var tvungen att stå och vänta för det kom trafik och han trippat runt och skuttade hit och dit och backade när han inte fick gå framåt, ibland kändes det nästan som han skulle explodera! Inte så kul när det susar förbi lastbilar i 100 knyck. Så fort kusten blev klar och jag lät honom gå framåt så lunkade han över vägen i lugnt tempo, knäpphäst!
 
Längtar så mycket till naprapaten på söndag o se vad han säger! Kanske vi får börja trava?!
 
 
 
På söndag ska jag vara med i mitt första springlopp i Östersund, 11km är banan. Vi åker några från klassen, ska bli spännande!
Jag provade springa 1 mil igår för första gången, det gick bra. Gick bara på ett ställe där det hade varit uppför länge och jag knappt kunde andas längre;) Men annars sprang jag på i ett tempo som jag kunde hålla, ina intervaller eller något. 58 min tog det iaf.
 
Nu ska några från klassen ner o fika:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0