-Hoppträningshelg

I helgen har det varit hoppträning på Wången igen för Jarle. Har åkt dit själv båda dagarna och det har gått riktigt bra att lasta honom själv!
 
Igår så travhoppade vi lite först och sedan galopp på lite olika linjer och även studs med tre hinder. Det gick faktiskt riktigt bra och han tvekade inte lika mycket som han brukar, mycket för att jag övertalade honom redan från början. Det svåraste för dagen var att galoppera mellan bommar med 15m mellanrum= 4 galoppsprång. Marulk tyckte det var väldigt svårt och jobbigt att samla galoppen till 4 språng, så antingen blev det avbrott eller 3 språng, men sista gången gick det bra! Så där har vi en hemläxa.
 
Idag var han riktigt riktigt duktig. Vi hoppade lite olika småbanor, det blev några kråksprång men även många fina språng. Sista banan var med alla hinder och låg på 70-80cm. Första rundan fick jag honom inte framför skänkeln så det blev inget flyt i det hela och på studsen stannade han flera gånger. Efter den rundan kände jag att jag verkligen ridit dåligt så jag sa till Jarle: det där kändes pissdåligt. Det jag då gillar med Jarle är att han då säger, jamen då gör vi såhär att du hoppar sista halvan av banan igen, och jag fick galoppera på ordentligt och verkligen få honom att gå fram för min skänkel. Denna gång gick det superbra och vi kom rätt på hindren och han hoppade fint! Känns bra att vi fick avsluta med en bra känsla!:)
 
Synd att jag inte hade ngn med mig som kunde fota denna gång!
 
Mamma och Lina har varit här i helgen också, har varit mysigt även om jag varit i stallet största delen av tiden, heh.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0