-unghästclinic

Igår var det superfint väder men hade såklart skola inne hela dagen. Liftade sedan med Åsa hem till Alsen, till Wången där jag hjälpte till som hinderpersonal på Unghästclinic för Lasse Berglund(inte pappa hehe). Det var intressant och trevligt. Först var det löshoppning med snart 1-åringar, 2 och 3åringar. En var avkomma efter Tornesch, riktigt fin!
 
Sedan byggde vi hinder då det var uppsutten ridning med hästar 4-6 år. Också kul att se, är ju faktiskt lite så jag får jobba med Marulk även om han inte är ngn unghäst.
 
 
Idag var jag och Tilda med på ettornas lavinföreläsning med Urban. Bra att få lite uppfräshning från förra året.
 
Efter det åkte jag till stallet, värmde upp ute i trav och galopp, riktigt samlad och fin var han, kändes dock ngt stel. Hoppade sedan en stund på banan. Ett räcke på högsta på sockerbitarna med en galoppbom 6,5,m innan hindret. Han var så himla duktig och verkligen sög tag i hindret och verkade tycka det var riktigt roligt! men som alltid..det är den där avståndsbedömningen vi(jag) måste få till. Men nu är vi taggade inför helgens träningar för Jarle:)
 
Snart åker jag till Maja(gick årskursen över oss förra året) tillsammans med Malin och planerar en liten tur vi tänkte göra imorgon med övernattning till fredag.
 
 
dagens Marulk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0