-hoppträning dag 2

Idag klarade vi oss från incidenter, körningen gick fina fisken. Det gick bra på träningen också, dock så tyckte jag inte att vi fick något riktigt flyt i det hela men han kämpade på riktigt bra och var positiv! Vi gjorde bra övningar med både bommar och hinder i trav och galopp.
Han har ju nånting för sig att han alltid måste stanna och titta på hindret innan han kan hoppa det så det jobbade vi mycket med. Det grundar sig väl egentligen i att han är väldigt osäker i hoppningen eftersom han var livrädd för bommar i början.
 
I slutet fick jag hoppa en linje på långsidan med räcke-oxer-räcke och 3 galoppsprång emellan. Där gjorde han som jag nämnde att han stannade och ville kolla på varje hinder men efter några försök så fick vi lite bättre flyt och vi tog oss igenom hela linjen från båda hållen, duktig kille!
 
Passade på att väga Marulk också och jag har uppskattat hans vikt ungefär 100kg fel. Han vägde 554 kg och jag har höftat på 650, där ser man!
 
Marulk och Emilia innan träningen. Haha han blev helt till sig och typ stod och darrade när han såg alla hästar och framförallt travarna som var ute på träning. Han stod och ropade och ropade på dom, han kanske trodde han skulle springa ett lopp;)
 
 
Här är föresten en bild på transporten och hästen i diket..
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja va söt han var när han huumande till de andra :)

2014-01-19 @ 22:15:34
Postat av: mamsen

Tur att allt gick bra nu då.

2014-01-20 @ 17:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0