-Släp i dike o sånt

Hujjeda mig vilken kväll, nästan lite av en pärs där i slutet. Det började med att det var lite strul när ja skulle koppla på transport med lampor som blinkade hejvilt och stödhjul som lossnade, men det löste sig ju. När jag skulle ner för backen ut på E14 så får jag inte stopp utan glider och det blir fällkniv med bil och släp, men stannade som tur var precis vid vägen...Jag och Emilia typ bara hjälp, vad hände! och nej jag hade inte hög fart det var bara halt och blev ett jäkla påskjut från släpet. men det gick ju bra dt med som tur var.
 
Träningen gick fint, han var dock väldigt stark i munnen. Han drog ju inte eller ngt men bara stretig liksom, ska pröva ett annat bett imorgon tror jag. Det var mest markarbete idag och några små skutt, det gick riktigt fint!
 
Hemvägen var inga problem..inte för mig i alla fall. Jag åkte före Ina hemåt och Emilia åkte med henne. Jag körde upp bergtäktsvägen som lastbilarna använder och det var inga problem. När jag lastat ur och gått med Marulk till hagen och är i stallet och pysslar så kommer Emilia upp och säger att transporten ligger i diket med Mona(Inas häst) inuti. De hade glidit bakåt i stallbacken. Den stod liksom tvärs över vägen...fast nere i diket då så det gick inte att öppna luckan och lasta ur heller. Den gick att koppla loss från bilen och bonden fick komma med traktorn och hjälpa till och dra upp den. Det var dock efter många om och men för transporten vilade typ bara med ramen på dikeskanten och hjulen var inte helt i så kändes typ som den skulle tippa när dom drog upp den, ena sidan lyfte från marken.
Riktigt läskigt var det men till slut så kom den upp på vägen igen och eftersom traktorn hade den bara i en stropp och det inte var några stödben bak så blev den ju typ som en gungbräda när den kom upp på vägen, men de lyckades klämma fast den under skopan till slut. Mona var kolugn, duktig häst alltså! Nu håller vi tummarna för att hon vill gå in i transporten igen..
 
Nu ska jag sussa och ta nya tag inför imorgon med förhoppningsvis utan några incidenter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0