-Folgefonna och Hemsedal

Igår kom jag och Maja hem från en vecka i Norge. Blev väldigt spontant för mig då jag bestämde mig en timme innan vi åkte så jag rafsade med mig alltifrån skalbyxor till shorts. Veckan bestod av många mils bilkörning, fina berg, fjordar, vattenfall, glaciärer, fiske, vandring, cykling, skidåkning, bad och mycket mer. En helfin roadtrip helt enkelt!
 
Idag har jag, Tilda och Maja schlappat nere på flotten vid stranden nedanför mig hela dagen, schtekigt värre!
Nu väntar kajaktur!
 
Här kommer massa bilder från Norge.
Färja över för att ta sig till Fonna
Mysig sjö vid Fonna camping.
Brum luftar sig lite efter en lång och slitsam resa.
Yes, en fisk, och hur gör man nu?
Vi fick bara småöringar dock som fick hoppa tillbaka:)
morgondoppis
rädda disken för tusan!
får i vägen
får i bilen
Folgefonna i syne!
Maja hoppar loss!
Där det är läskigt att möta en annan bil..så kommer det en bussjävel?! men brum tog det med ro:)
Och så lite Hemsedal bilder från en liten vandring
Det såkallade Kärringgapet
Maja i Kärringgapet
Man fick som hålla i sig, stup rakt ner
Där störtade det 140m höga vattenfallet rakt ner.
Får i vägen än en gång
Brum fullpackad igen, redo för 12h hemresa!
Magisk gryning på kalfjället.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Så otroligt fina bilder. Det är verkligen vackert i Norge!

2014-07-13 @ 07:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0